وزیر مسکن و شهرسازی در یزد:

در هیچ روستائی از استان یزد نیست که کسی متقاضی وام 75میلیون ریالی  در راستای مقاوم سازی مسکن باشد و دولت نتواند این مبلغ را تامین نماید


یزدفردا :وزیر مسکن و شهرسازی وارد استان یزد شد و در فرودگاه شهید صدوقی (ره) یزد ، مورد استقبال رسمی استاندار و سایر مسئولان استان یزد ، قرار گرفت.
به گزارش یزدفردا،" علی نیکزاد" در سفر یکروزه خود از پروژه های مسکن مهر خیرآباد یزد، مسکن مهر شهرستانهای مهریز و تفت، پروژه مسکونی محله نظرکرده یزد ، طرح مسکن مهر بلوار شهید مدرس(ره) و... بازدید کرد.
وی در حاشیه بازدید خود در گفتگو با خبرنگاران ، اشتغال و مسکن را دو اولویت و شعار مهم دولت دانست و اظهار داشت: مسکن از نیازهای بسیار ضروری مردم است.
" نیکزاد" گفت: در سطح کشور حدود یک میلیون نفر واجد شرایط مسکن مهر هستند که از این تعداد 520 هزار نفر انعقاد قرارداد شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در جلسه کارگروه مسکن و بافت قدیم که با حضور نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی و اعضای این کارگروه در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شده بود،گفت: حل مشکل مسکن در حل مشکلاتی از قبیل اشتغال ، آسیبهای اجتماعی و... تاثیر بسزائی دارد.
وی ضمن تشکر از خیرین مسکن ساز استان یزد ، خواستار برنامه ریزی دقیق در ساخت واحدهای خیرساز شد.
نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اصول مبحث 19 در فرآیند ساختمان سازی را ضروری دانست.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در هیچ روستائی از استان یزد نیست که کسی متقاضی وام 75میلیون ریالی با کارمزد 4درصد و اقساط 12 ماهه در راستای مقاوم سازی مسکن باشد و دولت نتواند این مبلغ را تامین نماید.
استاندار یزد نیز طی سخنانی در این جلسه ضمن خیرمقدم به وزیر مسکن و شهرسازی گفت: استان یزد دارای 11 شهرستان است که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت را در خود، جای داده است.
" محمدرضا فلاح زاده " افزود: تراکم مسکن در استان یزد03/1درصد است که در این مساله عواملی از قبیل شنهای روان واقلیم گرم و خشک استان یزد تاثیر بسزائی دارد .
وی همچنین با اشاره به اینکه خیرین استان دارالعباده یزد در امور خیری و از جمله ساخت مسجد،مدرسه و تکیه پیشتازند از خیرین مسکن ساز استان یزد به خاطر اقدامات خیرخواهانه آنان، تقدیر نمود.
فلاح زاده با اشاره به فعالیتهای دولت اظهار داشت: دستاوردهای مسکن در دولت نهم و دهم بسیار زیاد است که برشمردن آن در حوصله این نشست نمی گنجد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود ،جلوگیری از زمین خواری ،خانه دار شدن جوانان ، پایین آمدن آسیبهای اجتماعی و ایجاد اشتغال مناسب و ساماندهی شده در حوزه مسکن را از برکات طرح مسکن مهر برشمرد.
در این جلسه همچنین پیرامون مسائل مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا